čtvrtek 11. července 2013

Trendy v počítačové grafice pro rok 2013 (hlavně v čechách)

Přestože máme internet, nechci píchat do vosího hnízda a říkat, že jako češi jsme s trendy o rok pozadu, ale ono často klientům trochu trvá, než se "to začne líbit" a trend se na chvíli uvelebí.


1) trojúhelníhová/diamantová grafika
Diamanty a trojúhleníky letí (nejen) u hipsterů už pár let, ale teprve nedávno tento "nepraktický" prvek pronikl do počítačové grafiky.
  •  lom světla způsobí odchylky v barvách
  •  je veselá, působí "hravě" a barvy ladí ve svých vlastních valérech
  • je to velice výrazný nosný prvek a vyžaduje aby zbytek webu či prezentace byl minimalistický
fashionized.net
jupík Aqua sport
votocvohoz.cz   
a kde se záměr až tak nevyvedl?
grafika.cz  
Myslím, že touto změnou webu přišli o hodně čtenářů, ale to už je na jiný článek ;-).

Ze zahraničních je jich opravdu mnoho, z těch větších například Google play, nebo Nike trainnig club

Nevýhodou tohoto ztvárnění mi přijde hlavně horší odlišitelnost - loga/prvky působí podobně, čímž ztrácí na síle a originalitě výrazu. To je ale všeobecně úděl trendu.

2) Multibarevná loga
Částečně se týká předchozího příkladu, s tím, že barvy se více prolínají, jsou v nich přechody, nebo tvoří jiné obrazce. Zase tak mizí jednotná identita firmy. Všichni víme že IBM je modrá+bílá, kdyby měli mulitbarevné logo, lidé si pak hůře značku pamatují a laikům pak splývá s ostatními hodně barevnými značkami.

 





 Jak to člověk vidí takhle pohromadě...no je to síla.

3) Loga alá GPS
- viděla jsem jich více, ale momentálně se mi vybavilo toto od mého kamaráda Davida Nogola z fototipů.
4) Ruční tvorba, retro
Farmářské trhy, bio a různé eko věci teď letí, takže tomu se přizpůsobuje i design. Ať vše vypadá jako na recyklovaném papíře, nebo jako ze starých etiket od babičky. Lidé to mají rádi, protože jsme trochu sentimentální, co si budeme povídat. Retro, ale není až takový trend, má své místo v současné grafice vždy, o tom žádná.


Jupík Aqua, musím přiznat, že pro tyto obaly mám slabost, jsou velcie vyvedené

5) Chalkboard typography neboli Ruční psaní na tabuli
S tím souvicí výše uvedené. V oblibě jsou fonty které vypadají jako ručně napsané.  Stejně jako kombinace více druhů písma na jednom prostoru.

http://www.milk.sk/-agentura ze Slovenska co dělá moc pěkné věci



6) Minimalistický a responsibilní design
Dříve byly weby hodně barevné a takové ukřičené. S příchodem tabletů a internetu v mobilu bylo třeba, aby web zmenšil svůj objem a rychle se načítal.
Je to vlastně takový trend z nutnosti. Díky němu se zjednodušil i vzhled ikonek, osobně by mi ani moc neseděla lesklá skleněná ikonka alá starší verze Apple produktů.

Žádné komentáře:

Okomentovat